رئیس اداره کل سازمان‌ها و روش‌ها اعلام کرد:

وصول تنها ۶۵ درصد از اقساط تسهیلات در ۶ ماهه ۹۶

رئیس اداره کل سازمان‌ها و روش‌های بانک مسکن گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها ۶۵ درصد اقساط تسهیلات وصول یافته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، داریوش یوسفی در گردهمایی مدیران بانک گفت: بررسی مطالبات طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد وضعیت مطالبات غیرجاری بانک در تمامی بخش‌ها و حتی بدون لحاظ مطالبات تسهیلات تکلیفی و حوزه ارزی نامطلوب و بحرانی است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل سازمان‌ها و روش‌های بانک مسکن در جهت کاهش مطالبات غیر جاری بانک افزود: ورود به مباحث ساختار سازمانی در حوزه مطالبات از جمله ایجاد اداره کل پیگیری وصول مطالبات، بازنگری ساختار آن در سال‌های 91 و 94 و همچنین بررسی فرآیندهای عملیاتی اداره مذکور و بررسی ساختار آن در سال جاری از جمله اقدامات این اداره کل است.

یوسفی ادامه داد: ایجاد دسترسی شعب به نظام مانیتورینگ برای اولین بار به منظور کسب اطلاع از امتیازهای مندرج در شاخص‌های مرتبط با درجه‌ بندی از جمله مطالبات نیز از دیگر اقدامات است.

رئیس اداره کل سازمان‌ها و روش‌های بانک مسکن گفت: اگر چه تلاش‌های قابل توجهی توسط واحدهای مربوطه در حوزه وصول مطالبات صورت گرفته است و نقش عوامل برون سازمانی از جمله فضای کلان اقتصادی در پیدایش مطالبات غیر جاری غیر قابل اغماض است اما با استناد به آمار ارائه شده در 6 ماهه نخست سال جاری تنها 65 درصد اقساط تسهیلات وصول یافته است.

وی افزود: می باید عزم و اراده جدی تمامی همکاران فارغ از جایگاه و سمت سازمانی بیش از گذشته در راستای تحقق اهداف سازمان در حوزه مطالبات با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000