در گفتگو با مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان مطرح شد:

رتبه پنجم خوزستان از نظر تعداد ساخت مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بیش از ۱۸ هزار و ۱۴۶ واحد مسکن مهر استان خوزستان در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس پورسلان ،مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: استان خوزستان به لحاظ تعداد ساخت واحد مسکن مهر در کشور دارای رتبه پنجم است و طی سالیان گذشته ۶۰ سایت مسکن مهر در ۳۷ شهر استان به ساخت مسکن مهر اختصاص یافته است.

پورسلان با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد مسکن مهر در استان خوزستان تکمیل شده است، گفت: تا پایان سال تعداد ۵ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و جشن اختتامیه مسکن مهر در بهمن ماه سال ۹۷ در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در ادامه سخنان خود به بافت‌ فرسوده و محدوده‌های باز آفرینی شهری استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان دارای ۲۷ شهرستان و ۷۶ شهر و همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده، یک هزار و ۴۱ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی است.

پورسلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده، گفت: ۴ پروژه در زمینه عمران و بهسازی شهری شامل احداث سالن ورزشی در محله‌ی کوی "مدرس" دزفول با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، زیرسازی و آسفالت معابر محله "پیام نور" دزفول با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سنگ‌فرش محله "سیاهپوشان" دزفول با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۲متری شهرک شهیدصباغان بندر امام خمینی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برنامه مطالعاتی و اجرایی سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۸ شهر استان توسط دانشگاه چمران اهواز در حال پیگیری است.

پورسلان در خصوص اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده شهری استان گفت: طی سه سال گذشته ۳ هزار نفر و امسال نیز ۳۰۰ نفر از مالکین بافت‌‌های فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000