دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

آمادگی انبوه سازان و توسعه گران برای ورود به طرح جدید نوسازی بافت‌ های فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۱۱/۲۴
دبیر کانون سراسری انبوه سازان از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ورود به برنامه ملی بازآفرینی شهری ( طرح امید ویژه نوسازی بافت فرسوده) خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جمشید پورحاجت در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: خوشبختانه هفته گذشته توسط رئیس جمهور طرح امید در ۹ استان به صورت پایلوت آغاز شد و انتظار این است که این طرح به ۳۱ استان کشور تعمیم داده شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی، انبوه سازان و‌ توسعه گران مراتب آمادگی خود را برای ورود به نوسازی بافت فرسوده اعلام می کنند، افزود: دولت اگر قصد دارد در توانمندسازی و احیای مناطق هدف برنامه ریزی کند برای یکبار جایگاه انبوه سازان و توسعه گران مشخص و مشکلات بخش خصوصی شفاف و موانع فعالیت آنها رفع شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: همچنین اگر قرار است در بافت فرسوده شاهد یک اقدام عملیاتی و اساسی باشیم باید فضای کسب و کار بهبود یابد؛ انبوه سازان و توسعه گران از دولت انتظار دارند تمهیدات و مشوق های مالیاتی در مناطق بافت فرسوده در نظر بگیرد تا ریسک و مخاطرات سرمایه گذاری در این مناطق کاهش یابد.

پورحاجت تصریح کرد: از دولت انتظار داریم بسترهای مالی متنوع را برای نوسازی این مناطق مشخص کند چرا که منابع مالی نوسازی این مناطق صرفا از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و پرداخت تسهیلات امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به نرخ مالیات صفر در مناطق ویژه اقتصادی، گفت: آیا ارزش سرمایه گذاری در مناطق بافت فرسوده کمتر از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است؟ بنابراین انتظار داریم دولت در این زمینه مساعدت کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000