گزارش هیبنا از شانزدهمین ماه فعالیت صندوق نارون؛

پیشرفت پروژه ۱۴۴ واحدی صندوق نارون ۷۸ درصد شد

پروژه صد و چهل و چهار واحدی صندوق زمین و ساختمان نارون با پیشرفت ۷۷.۸۴ درصدی به مرز ۷۸ درصد رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، عملیات ساخت پروژه نارون اراک در منطقه الهیه این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 19 هزار مترمربع در سال 95 آغاز و عملیات اجرایی این پروژه وارد شانزدهمین ماه خود شد.

بر این اساس، زیربنای مفید این پروژه صد و چهل و چهار واحدی 13 هزار و 400 مترمربع، قیمت کل زمین پروژه حدود 2.5 میلیارد تومان و ارزش پروانه ساخت نیز حدود 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

این پروژه که در دو بلوک ساخته می شود، تا نیمه بهمن به 77.84 درصد و به مرز 78 درصدی رسید که بلوک یک پروژه با 76 درصد و بلوک دو نیز با 83 درصد مراحل اجرایی خود را طی می کنند.

بررسی پیشرفت فیزیکی بلوک یک پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون اراک به تفکیک بخش های مختلف حاکی از آن است عملیات بعد از اسکلت در بلوک یک در حال حاضر که پانزدهمین ماه اجرای پروژه را طی می کند، 63 درصد است، پیشرفت نمای این بلوک 83 درصد، سفیدکاری 100 درصد، نقاشی 15 درصد، نصب تابلو مشترک 50 درصد، نقاشی ساختمان 15 درصد، نصب آسانسور 75 درصد، اجرای ایزوگام پروژه 60 درصد و لوله کشی گاز طبقات نیز 25 درصد اعلام شد.

در حال حاضر در بلوک یک عملیات سفیدکاری، ساخت و نصب درب های ضد سرقت و ضد حریق، ساخت و نصب نرده راه پله، اجرای فرش تراس‌ها، اجرای سرامیک سرویس و کف واحدها و نصب سیستم تامین فشار آب تکمیل شده است.

دربلوک 2 صندوق زمین و ساختمان نارون اراک که عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی 83 درصدی در پانزدهمین ماه اجرای این پروژه ادامه دارد، میزان پیشرفت عملیات بعد از اسکلت در مجموع به 66 درصد رسیده است.

بررسی میزان پیشرفت بلوک 2 به تفکیک هر بخش نیز نشان می دهد، نماسازی با پیشرفت 90 درصد، اجرای سنگ لابی آسانسورها 95 درصد، نصب آسانسور با 85 درصد، لوله کشی گاز طبیعی با پیشرف 70 درصد، ایزوگام با پیشرفت 80 درصد و نقاشی نیز با پیشرفت 25 درصد در مرحله ساخت و اجرا قرار دارد.

لازم به ذکر است در فاز دو پروژه صندوق سرمایه گذاری نارون اراک، ساخت و نصب درب های ضد سرقت و ضد حریق، نصب تابلوکشی، اجرای فرش تراسها و نصب سیستم تامین فشار آب تکیمل شده است.

صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون اراک در اجرای موضوع بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید تاسیس شده است که در سی‌ام تیرماه 95 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت شد؛ همچنین این صندوق در تاریخ دهم مرداد ماه سال گذشته نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید.

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به ساخت پروژۀ ساختمانی مذکور در بند 3-2 و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه یادشده و در نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران است؛ در این خصوص، تلاش می شود، پروژۀ ساختمانی در زمان و با هزینۀ پیش‌بینی شده در طرح توجیهی پیوست این امیدنامه، به اتمام رسد. واحدهای ساختمانی صندوق با رعایت مقررات، مطابق رویه ای که به تأیید سازمان می رسد، فروخته یا پیش فروش می شوند.

مدیر ساخت این صندوق که به منظور تامین مالی ۱۸۲ میلیارد ریالی مجتمع مسکونی نارون اراک تاسیس شده است، شرکت سرمایه‌گذاری الوند (از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن) است که با نماد «ثالوند» در بازار فرابورس عرضه شده است. این شرکت همچنین مالک زمین محل احداث پروژه است.

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به ‌عنوان مدیر صندوق، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان، شرکت آرین محور اراک به‌ عنوان ناظر، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر به ‌عنوان متولی و موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان حسابرس، دیگر ارکان این صندوق را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است، بر اساس ترازنامه صندوق زمین و ساختمان نارون اراک، دارایی‌های جاری این صندوق در دوره 9 ماهه منتهی 17 هزار و 722 میلیون ریال بود در حالی که این میزان دارایی‌ها در دوره مشابه سال گذشته 4 هزار و 283 میلیون ریال بوده است.

همچنین جمع دارایی‌های جاری صندوق زمین و ساختمان نارون در 9 ماهه منتهی به آذر ماه شامل موجودی نقدی، سرمایه گذاری‌ها، دریافتنی‌های تجاری و غیرتجاری، موجودی املاک و پیش پرداخت‌ها 203 هزار و 612 میلیون ریال است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000