آغاز ساخت ۲۰۹۹ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۱۱
عملیات اجرایی ساخت ۲۰۹۹ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه با فرمان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بعد از ظهر امروز کلنگ احداث ۲۰۹۹ واحد مسکونی از مجموع ۲۵۰۰ واحد برنامه ریزی شده برای احداث در شهر جدید اندیشه در قالب طرح اقدام ملی از سوی وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر جدید اندیشه اعلام کرد: با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام در آستانه عید سعید فطر عملیات احداث ۲۰۹۹ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.
وی افزود: این واحدها از جنس واحدهایی هستند که برای افزایش کیفیت زندگی مردم و با در نظر گرفتن امکانات موجود برای تامین سرانه‌ها و خدمات مورد نیاز سکونتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ... طراحی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم به صورت همزمان به پیمانکاران چهار پروژه برنامه‌ریزی شده برای احداث در قالب طرح اقدام ملی دستور داد و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به شکل همزمان آغاز شد.
اسلامی گفت: این پروژه‌ها تکمیل‌کننده جمعیت‌پذیری شهر جدید اندیشه هستند و با اجرای آنها پروژه ایجاد و توسعه شهر جدید اندیشه کامل خواهد شد.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه‌ها در شهر جدید اندیشه و در سایر نقاط برنامه‌ریزی شده، مردم کیفیت متفاوتی از زندگی در شهرهای جدید را تجربه کنند.
این واحدها قرار است در ۴ نقطه شهر جدید اندیشه در قالب پروژه های مسکونی مرکز شهر,لاله,آپادانا و بنفشه احداث شوند و به عنوان بخشی از برنامه کلی اقدام ملی در راستای ساخت و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور به متقاضیان واجد شرایط واگذار شوند.
براساس برنامه ریزی ها قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد برنامه ریزی شده در شهرهای جدید کشور ظرف مدت دو سال احداث شود.
شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن عملیات احداث ۱۲۰۰ واحد از مجموع ۲۰۹۹ واحد مسکونی که دقایقی قبل کلنگ احداث آن از سوی وزیر راه و شهرسازی و با حضور سایر مقامات و مدیران بخش مسکن به زمین خورد بر عهده دارد.
مابقی واحدها در سه نقطه دیگر شهر جدید اندیشه از سوی پیمانکاران و سازندگان بخش خصوصی احداث خواهد شد.
در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهر جدید اندیشه ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بانک مسکن,محسن بند پی استاندار تهران و سایر مسوولان و مقامات مربوطه حضور داشتند.
ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بانک مسکن در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از طرح بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی صندوق حمایت از مستاجران به منظور کمک به تامین مالی بازار اجاره خبر داد.
رحیمی انارکی با بیان اینکه هنوز جزییات این طرح نهایی نشده است اتکا به سپرده های مردمی را مهمترین روش پیش بینی شده برای تامین منابع این صندوق عنوان کرد.
وی اعلام کرد:جزییات این طرح بلافاصله پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000