جزییات ساخت پروژه ۲۰۹۹ واحدی اندیشه با زمین رایگان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۱۲
روز گذشته عملیات اجرای ۲ هزار و ۹۹ واحد مسکونی با اختصاص زمین رایگان دولتی با حضور وزیر راه شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل بانک مسکن و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا. پروژه 2099 واحدی شهر جدید اندیشه در قالب طرح اقدام ملی دولت در جهت احداث ٤٠٠ هزار واحد مسکونی در زمین های دولتی اجرا می شود تا از این طریق با ارایه زمین رایگان از سوی دولت به انبوه سازان، بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده مسکن کاسته شود.

با توجه به اینکه زمین حدود ٦٠ درصد از قیمت تمام شده مسکن را به خود اختصاص می دهد، دولت با ارایه اراضی رایگان دولتی سعی دارد تا بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده مسکن را پوشش دهد.

از کل ٤٠٠ هزار واحد هدف گذاری شده در قالب اجرای طرح ملی اقدام توسط دولت، قرار است ٢٠٠ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شوند که سهم شهر جدید اندیشه حدود ٢٥٠٠ واحد است و در فاز نخست اجرای ٢٠٩٩ پروژه کلید خورد.

بانک مسکن نیز در راستای سیاست‌های کلان خود، در احداث پروژه‌های مناسب اقشار متوسط و میان درآمدی مشارکت می کند و با همین رویکرد، بخشی از سرمایه گذاری و تسهیلات ساخت پروژه ٢ هزار و ٩٩ واحدی شهر جدید اندیشه توسط بانک مسکن تامین خواهد شد.

ضمن اینکه گروه سرمایه مسکن از شرکت های تابعه بانک مسکن به عنوان توسعه گر در ساخت پروژه ٢٠٩٩ واحدی اندیشه مشارکت می کند تا ضمن تامین منافع سهامداران، به رسالت خود مبنی بر خانه‌دار کردن اقشار متوسط پایبند باشد.

بر اساس این گزارش، ساخت ١١٠٠ واحد مسکونی و ١٠٠ واحد تجاری از مجموع پروژه ٢٠٩٩ واحدی شهر جدید اندیشه در قالب مشارکت با شرکت عمران شهر جدید اندیشه بر عهده گروه سرمایه گذاری مسکن است.

پروژه مرکز شهر اندیشه واقع در فاز ٤ اندیشه و دارای ٤٠ هکتار زمین با کاربری‌های مختلف است. متراژ زیربنای این پروژه برابر ٤٨٤ هزار و ١٢٥ مترمربع با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری، مذهبی و تفریحی است که ساخت ٣٠٠ هزار متر مربع زیر بنا در قالب ١١٠٠ واحد مسکونی و ١٠٠ واحد تجاری به صورت مشارکت توسط گروه سرمایه گذاری مسکن ساخته می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000