در مراسم تجلیل از ۱۴ تلاشگر عرصه روابط عمومی در اردبیل مطرح شد

اولین استان در عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن

مدیر شعب استان اردبیل گفت:در سال گذشته به عنوان اولین استان و مدیریت نسبت به عقد قرارداد در قالب ۴ پروژه طرح ملی مسکن اقدام کردیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی هیبنا درمراسم تجلیل از 14 تلاشگر روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل ، مشاور استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل ، مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به میزبانی بانک مسکن برگزار شد، ،مدیر شعب بانک مسکن استان گفت: در سال گذشته بعنوان اولین استان ومدیریت نسبت به عقد قرارداددر قالب۴پروژه طرح اقدام ملی مسکن به تعداد 540 واحد اقدام شد.

کوهی فرد همچنین با اشاره به واگذاری رایگان تمامی زمین های واگذاری برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی؛ از مدیرراه وشهرسازی استان مهندس حیدری تقدیر وتشکر کرد.

ابوالفضل کوهی‌فرد در این مراسم ضمن تشکر از زحمات تمامی مدیران ومعاونین ومشاوران و استاندارمحترم اردبیل ونمایندگان محترم استان اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی مسوولان استان،شاهد به نتیجه رسیدن طرح‌های ماندگار در این استان نظیر راه آهن و پایاب سد خدافرین وپیگیری وتوسعه شهرک های علم وفناوی و شهرک های چند صدهکتاری ومتعدد گلخانه ای هستیم همچنین با پیگیری ها وحمایت های مستمر از کارخانجات تولیدی مانند آرتاویل تایر وسبلان پارچه وطرح ابتکاری وصل راه آهن آذربایجان به شمال استان وبار اندازریلی که با هدف توسعه محصولات صادرات محورایجاد می شود؛مطمئنا چهره استان را در آینده متحول خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل فعالیت بانک مسکن را در مسیر توسعه استان و کمک به احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی یادآور شد و بیان کرد: هرساله به تناسب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن شاهد افزایش سقف تسهیلات به متقاضیان مسکن هستیم که در حال حاضر سقف تسهیلات تا 400 میلیون تومان برای هر واحد با استفاده از فناوری‌های نوین و به شکل انبوه‌ساز پرداخت می‌شود.

کوهی‌فر با اشاره به آموزش نیروی انسانی و ارتقای توانمندی آنها تصریح کرد: بیش از 94 درصد نیروهای شاغل در بانک مسکن استان از تسهیلات عالی برخوردار هستند که این خود فرصت خوبی را برای ارائه خدمات بهتر در بانک مسکن رقم زده است.

وی عملکرد بانک مسکن استان را در پیگیری تکمیل مسکن مهر بی‌نظیر خواند و افزود: از 62 هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل که دوازده هزار وپانصد واحد آن در بخش روستایی وچهل ونه هزار وپانصد واحد آنها درنقاط شهری با نرخ سود مرکز استان ۷درصد ودر شهرهای کوچک وروستاها ۴درصد بوده؛ 98 درصد این واحدهاتکمیل وبه بهره برداری رسیده و فروش اقساطی شده اند و بازپرداخت تسهیلات نیز از سوی دارندگان مسکن مهر صورت می پذیرد.

کوهی‌فرد به رتبه اول مدیریت وشعب بانک مسکن استان در پرداخت تسهیلات در بین 12مدیریت و استان هم درجه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 6 هزار و۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات درقالب ۱۰۵۴۴پرونده تسهیلاتی پرداخت شده که بالاترین رقم را در بین استان‌های ومدیریتهای هم درجه کسب کرده ایم.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل ضمن تاکید بر خانه دارکردن اقشار جامعه بعنوان مسئولیت اجتماعی وتکلیف کارکنان بانک مسکن از فعالیت‌های خیرخواهانه بانک مسکن وکارکنان منجمله تهیه و تحویل تبلت برای تعدادی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بعنوان اولین بانک،رایزنی جهت ساخت مدرسه به نام شهدای بانک مسکن دریکی از نقاط محروم استان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از زلزله وسیل زدگان کشور بصورت متمرکز را یادآور شد و بیان کرد: در قالب طرح‌۱۴ساله اکرام واطعام مستمندان، کارکنان بانک مسکن استان نسبت به تهیه و توزیع 200 بسته موادغذایی در ماه مبارک رمضان اقدام کرده اند.

در ادامه این مراسم محمدرضا انوری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با تشکر از میزبانی بانک مسکن در برگزاری مراسم تجلیل از مسولان و کارشناسان روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها در کنار رسانه‌ها اصلی‌ترین عنصر آگاهی‌بخشی هستند که در حقیقت تمام خدمات یک سازمان و نهاد را با سعه صدر به عموم مخاطبان منعکس می‌کنند.

وی از روابط عمومی‌ها به عنوان آئینه تمام نمای فعالیت و عملکرد سازمان یاد کرد و گفت: در شرایطی که فضای مجازی و الکترونیکی سرعت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را به شدت افزایش داده است ما نیز باید از این ظرفیت در راستای تبیین و روشنگری استفاده کنیم که از سال گذشته سازمان نظام مهندسی تلاش می‌کند تا در بستر الکترونیکی بیش از 90 درصد خدمات خود را ارائه کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به اقدام مشترک چهار دستگاه اجرایی استان با هدف ارتقای خدمات به جامعه مهندسان اشاره و خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی، نظام مهندسی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری در قالب این شبکه مشترک باید به پیشبرد برنامه‌ها و اهداف کمک کنند.

انوری از تهیه بانک اطلاعاتی در نظام مهندسی برای ارائه خدمات سریع‌تر به مخاطبان خبر داد و گفت: در این بین باید شفافیت عملکرد نیز در دستور کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد تا به راحتی فعالیت‌ها و اقدامات قانونی در واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های مختلف به جامعه مهندسی با کمترین مراجعه به انجام برسد.

وی تصریح کرد: از طریق سایت نظام مهندسی سعی می‌کنیم به جامعه مخاطب خود به صورت آنلاین و سریع خدمات ارائه کنیم و در این بین جلسات هیئت رئیسه نظام مهندسی نیز از طریق فضای مجازی پخش مستقیم شده تا جامعه مهندسان در جریان فعالیت‌ها و تصمیمات هیئت رئیسه قرار گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل میزان ساخت و ساز سال گذشته را بیش از 2 میلیون و 200 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: بیشترین تاکید ما در آئین‌نامه‌ها و قوانین توجه به ارتقای کیفیت در ساخت و ساز و تسهیل فرآیندهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیزدر ادامه در مراسم تجلیل از روابط عمومی‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان اردبیل با اشاره به نقش مهم بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی روستایی و نیز همکاری بسیار خوب کارکنان بانک مسکن اظهار کرد: در سال گذشته 90 میلیارد تومان منابع بلاعوض در کمک به مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سوی دولت در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی گفت: فعالیت‌های متنوعی را بنیاد مسکن در مناطق روستایی و محروم انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح هادی کمک کرد که تاکنون در 470 روستا طرح هادی اجرایی شده است.

سبحانی تصریح کرد: در سال گذشته و در قالب تأمین قیر رایگان بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار صرف عمران و آبادانی روستاها شده و در 150 روستا عملیات آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌ها به سرانجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از سال 94 تا 96 دولت با تأمین قیر رایگان به عمران و آبادانی روستاها کمک شایانی کرده که در این مدت بیش از دو هزار و 200 متر مربع آسفالت‌ریزی به انجام رسیده که دو برابر سال‌های گذشته است.

سبحانی در مورد تهیه طرح هادی و بازنگری در این طرح‌ها افزود: برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی انجام شده که سهم استان 212 طرح بوده است.

وی به بازنگری 62 طرح هادی اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل جز استان‌های پایلوت در اجرای طرح منظومه‌های روستایی بوده که نتایج و خروجی این طرح نیز مطلوب و مناسب است.

سبحانی در مورد اجرای طرح بهسازی در 11 بافت با ارزش روستایی خاطر نشان کرد: این کار فنی و تخصصی در روستاهای مختلف آغاز شده و در هفت روستا نیز در حال انجام است که نمونه‌ای از آن را می‌توان به احیای بافت با ارزش عنبران، کزج و... اشاره کرد.

وی به اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: 61 هزار واحد در قالب این طرح بی‌نظیر در روستاها مقاوم‌سازی شدند که 61 درصد مساکن روستایی استان اردبیل را شامل می‌شود.

سبحانی از پرداخت 30 میلیون تومان بلاعوض برای سه هزار مسکن محرومان خبر داد و اضافه کرد: دولت 90 میلیارد تومان کمک بلاعوض را نیز به صاحبان مساکن روستایی بی‌بضاعت پرداخت کرده تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را با پرداخت تسهیلات کم بهره انجام دهند.

وی با قدردانی از مدیران بانک‌ها خصوصا همکاری بسیار بالای مجموعه بانک مسکن در پذیرش سفته زنجیره‌ای بیان کرد: بیش از نیمی از تسهیلات ارائه شده به مساکن روستایی با هدف مقاوم‌سازی این واحدها از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای 600 واحد که در حوادث مختلف دچار آسیب شده بودند، عملیات بهسازی و مناسب‌سازی به انجام رسیده و 18 میلیارد تومان منابع بلاعوض به این واحدها پرداخت کرده‌ایم.

وی از تعمیر و پرداخت وام متناسب با بهسازی دو هزار واحد به ارزش 31 میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: برای کمک به این واحدها نیز 30 میلیارد تومان منابع بلاعوض پرداخت شده است.

سبحانی در ادامه به همراهی بنیاد مسکن در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر 100 هزار نفر متولی ساخت مسکن اقدام ملی، بنیاد مسکن است که با تأمین زمین رایگان از سوی راه و شهرسازی احداث این واحدها در شهرهای مختلف شروع شده و قرار است یک‌هزار و 520 واحد اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در خلخال و پارس‌آباد کار احداث این واحدها شروع شده و در مشکین‌شهر نیز با حل مشکل زمین به زودی شاهد آغاز عملیات احداث طرح اقدام ملی مسکن خواهیم بود که امیدواریم به سرعت و با همراهی خود متقاضیان این واحدها تکمیل و تحویل آنها شود.

وی با قدردانی از تلاش روابط عمومی‌ها به ویژه روابط عموی بنیاد مسکن در انتقال خواسته‌ها و مطالبات مردمی به مجموعه بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی روابط عمومی‌ها بهترین پل ارتباطی در تعامل بیشتر ادارات با مجموعه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سخنران دیگر مراسم تجلیل از روابط عمومی‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در اردبیل اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید در بیان هنرمندانه و صریح عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کنند تا اگر ضعف و نقصی نیز باشد نمایان شده و درصدد رفع آن باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی با توجه به وسعت کار روابط عمومی‌ها کار سنگین و دشواری را در پیش دارند، خاطرنشان کرد: از تولید مسکن گرفته تا توجه به بافت فرسوده و تاریخی و اجرای طرح اقدام ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی از جمله این فعالیت‌ها و اقدامات راه و شهرسازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از همکاری مدیریت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن اقدام ملی قدردانی کرد و گفت: در قالب این طرح ساخت مسکن به تعداد 5 هزار واحد در دستور کار قرار گرفته تا با تامین زمین رایگان و آورده اشخاص شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

حیدری ادامه داد: با اولویت دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل می‌توانند از مزایای طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند که ارزش زمین رایگان واگذار شده بیش از 300 میلیون تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: نسبت به چهار سال گذشته که تنها احداث 50 کیلومتر راه در دستور کار بوده هم اکنون بیش از 300 کیلومتر احداث بزرگراه در استان اردبیل هدفگذاری شده است.

حیدری اجرای کامل این پروژه را موثر در توسعه استان در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی اعلام و تصریح کرد: هم اکنون تمام راه‌های استان اردبیل دارای ردیف ملی است و از لحاظ پرداخت منابع برای اجرای این پروژه‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اعتبارات ملی که در این چهار سال به استان تزریق شده 20 برابر نسبت به سال‌های قبل است به طوری که سال گذشته 300 میلیارد تومان نیز تخصیص اعتبارات را شاهد بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پیگیری‌ها برای جذب منابع بانک‌های عامل خبر داد و خاطرنشان کرد: برای محور کلور – درام 100 میلیارد تومان از طریق بانک مسکن پرداخت خواهد شد و 400 میلیارد تومان نیز اخیرا بانک صادرات به پروژه اردبیل – سرچم تخصیص داده است.

حیدری گفت: علاوه بر پروژه‌های یاد شده برای محور پارس‌آباد به مشکین‌شهر و سه رهی رضی به گرمی و بیله‌سوار به دنبال اخذ مجوز ماده 56 هستیم.

در ادامه این مراسم غلامحسین غاربی مشاور استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل با قدردانی از تلاش چشمگیر روابط عمومی‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل و کسب موفقیت‌های قابل تحسین اظهار کرد: عملکرد روابط عمومی‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی قابل دفاع بوده و تلاش بر این است تا از ظرفیت ایجاد شده در حمایت از این مجموعه‌ها استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی اصل انکار ناپذیر در روابط عمومی‌ها استفاده از ظرفیت آنها در مسیر توسعه است و به دور از نگاه ابزاری در مسیر توسعه به نقش محوری روابط عمومی‌ها باید بها داد.

مسئول روابط عمومی استانداری اردبیل منسوخ شدن نگاه سنتی به روابط عمومی‌ها را یادآور شد و بیان کرد: باید هنرمندانه و قابل پذیرش در بین افکار عمومی روابط عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌های خود را منعکس کنند تا به معنای فراگیر مردم در جریان این اقدامات قرار گیرند.

مشاور استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل از پیگیری‌ها برای ارتقای یک رتبه به پست سازمانی روابط عمومی‌های استان خبر داد و گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در بحث آموزش نیروی انسانی بر بروزرسانی آموزش‌های تخصصی و کاربردی تاکید دارد.

غاربی اطلاع‌رسانی جامع برای امیدآفرینی و ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها را از دیگر رویکردها برشمرد و تصریح کرد: 10 دستگاه اجرایی استان از جمله راه و شهرسازی ، فرودگاه و آزمایشگاه مکانیک خاک رتبه ممتاز کشوری را با ارزیابی سختگیرانه به دست آورده‌اند.

مدیر روابط عمومی استانداری اردبیل به راه‌اندازی بارانداز ریلی و دایر شدن پروازهای صبح اول وقت و شامگاهی در فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: استاندار اردبیل با تلاش و پیگیری جدی به دنبال به ثمر رساندن طرح‌های خطیری همچون راه آهن، شهرک مشترک و بارانداز ریلی است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز در پایان این مراسم با تشکر از فعالیت بانک مسکن و میزبانی آن وبا تبریک فرارسیدن سوم خرداد روز بزرگ فتح خرمشهر اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید با حفظ آرامش و تحمل‌پذیری در خدمت مردم بوده و خواسته‌های آنها را به گوش مدیران و متولیان امر برسانند.

علی ملااحمدی خاطرنشان کرد: ما درصداو سیمای مرکز اردبیل آماده ارائه گزارش مدیران با نگاه امیدآفرینی هستیم که فعالیت‌های اخیر در فرودگاه اردبیل و توسعه بزرگراه‌ها می‌تواند بهترین سوژه اطلاع‌رسانی باشد.

وی افزود: در حالی که دشمنان تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های انجام شده در کشور را کوچک و ناکارآمد جلوه دهند اما صداوسیما و فضاهای مجازی باید به اصل امیدآفرینی در جامعه اهمیت دهند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل اطلاع‌یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع‌رسانی هنرمندانه را سه مولفه روابط عمومی به عنوان قلب تپنده دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: ما در صداوسیما به فکر امیدآفرینی برای مردم هستیم و سعی‌مان بر این است تا میزان مشارکت که در برآورد اولیه رقم پائینی است ارتقا یابد.

لازم به ذکر است ویژه نامه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان اردبیل که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی برای اولین بار تهیه ، طراحی و منتشر شده بود در این مراسم توزیع شد.

گفتنی است در پایان مراسم با حضور مدیران از 14 تلاشگر عرصه ارتباطات ، اطلاع رسانی و روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل در 1400 با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000