افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات راه و شهرسازی استان اصفهان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۱۱
رییس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده در سال ۱۳۹۹ علاوه بر افزایش ۳۰۰ درصدی تخصیص اعتبارت عمرانی از محل اعتبارات ملی، در بخش شهرسازی نیز شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی اعتبارات بودیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی سینایی رییس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: با وجود کاهش چشمگیر درآمدهای دولت از جمله فروش نفت، اقدامات و عملکرد این اداره‌کل در سال ۱۳۹۹ جهت اخذ اعتبارات عمرانی نسبت به یک دهه اخیر، بی نظیر بوده است.

وی افزود: با تلاش‌های بعمل آمده در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲.۷۷۳.۶۰۳ میلیون ریال اعتبارات عمرانی از ردیف‌های ملی و استانی برای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اخذ شده است که از این مبلغ سهم اعتبارات استانی ۲۷۳.۲۶۰ میلیون ریال و سهم اعتبارت ملی ۲.۵۰۰.۳۴۳ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ملی در سال گذشته معادل ۷۲ درصد اعتبار بوده گفت: این میزان در مقایسه با تخصیص اعتبار سال ۹۸ رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ اعتبارات عمرانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تحت تاثیر انتزاع فعالیت‌های راهداری و راه روستایی همچنین کاهش درآمدهای دولت قرار گرفت و موجب شد تا روند نزولی داشته باشد اما خوشبختانه از سال گذشته با پیگیری‌های ویژه بعمل آمده شاهد افزایش رو به بالای این روند بودیم.

سینایی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ در کنار اعتبارات ابلاغی بخشی از مطالبات پیمانکاران از طریق تهاتر با بدهی‌های بانکی و مالیاتی پرداخت شده است گفت: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های راهسازی از ابتدای امسال مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال بابت تامین قیر به پروژه‌های فعال اختصاص داده شده است.

وی یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سال جهش تولید را پرداخت مطالبات پیمانکاران و فعال نمودن پروژه‌های مهم بیان کرد و اذعان داشت: برخی از این پروژه‌ها شامل باند دوم اصفهان-اردستان با پرداخت ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار، تونل خوانسار به بوئین میاندشت پس از سالها رکود اجرایی با پرداخت حدود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار، کمربندی خوانسار با پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال و پروژه باند دوم مبارکه-بروجن با پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار فعال شدند.

رییس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا پروژه‌های باند دوم اصفهان- اردستان، قطعه ای از باند دوم مبارکه – بروجن، قطعه‌ای از باند دوم نایین-اناک، پلهای کلیشاد و آبنیل، قطعه‌ای از باند دوم بادرود-کاشان، قطعه‌ای از باند دوم اصفهان-چادگان و ده‌ها پروژه نیمه کار دیگر نیز به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: علاوه بر این با تامین اعتبار بعمل آمده ده‌ها قرارداد مهم در خصوص ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار از جمله کمربندی جنوب غربی اصفهان باند دوم اصفهان-چادگان، باند دوم نایین-انارک-خور-طبس، باند دوم مبارکه-مجلسی و ... منعقد شد.

سینایی در خصوص پروژه‌های ساختمان‌های دولتی که اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مجری آن می‌باشد اظهار داشت: پروژه‌های مهمی همچون ساختمان‌های (مدیریت بحران استانداری، فرماندای اصفهان، فرمانداری اردستان و ...) با اعتباری افزون بر ۹۶ میلیارد ریال مطابق با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده تکمیل شدند.

وی با اینکه در بخش شهرسازی نیز شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی اعتبارات نسبت به سال قبل بوده‌ایم گفت: این اعتبارات از محل‌های ملی و استانی بوده که جذب آن توسعه هر چه بیشتر در حوزه عمران شهری را به همراه دارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000