بررسی راهکارهای شروع عملیات نوسازی محله هرندی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۹/۲۱
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از محله هرندی تهران بازدید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور بررسی ظرفیت‌ها و راهکارهای نوسازی محله هرندی از این محله بازدید کرد.

در این بازدید که جمعی از مدیران شرکت، معاون وزیر را همراهی می کردند؛ نتایج و دستاوردهای اقدام مشترک دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در محله هرندی با حضور نمایندگان نهادهای متولی ارایه شد.

آیینی، هدف از این بازدید را بررسی راهکارهای شروع عملیات نوسازی و شناسایی ظرفیت‌های نوسازی محله برشمرد و این که چگونه به بهترین شکل می‌توان کار را پیش برد.

به گفته وی باید به زودی جلسه همفکری با پیمانکاران با تجربه محلی، سازمان نوسازی شهرداری تهران و نیز با شهرداری منطقه 12 برگزار شود تا در یک اقدام هماهنگ و با استفاده از ظرفیت‌های طرفین کار با سرعت بیشتری پیش رود.

همچنین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در منازل ساکنان و گفت و گو با آن‌ها از نزدیک درجریان مشکلات و مسایل این محله و ساکنان آن قرار گرفت.

گفتنی است طرح « توسعه و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار» در 2020 محله کم‌برخوردار اجرایی می‌شود. محله هرندی یکی از این محلات است که به پهنه‌ها و بخش‌های مختلف تقسیم شده و در هر پهنه اقدامات اجرایی، خدمات‌رسانی و شناسایی نیازهای ساکنان و خانوارها توسط شهرداران محلی که از جوانان فعال محلی هستند، سازماندهی و اجرا می‌شود.

از سوی دیگر، این طرح بر مبنای مشارکت مستقیم و مداوم ساکنان و نیز حضور فعالان محلی در قالب اعتمادسازی و پیگیری مشکلات قرار دارد و تا برطرف شدن کامل مشکلات ادامه خواهد داشت.

در مجموع این طرح با دو رویکرد حمایتی و توانمندسازی اجرا می‌شود که فاز حمایتی مختص رسیدگی به نیازمندان، زنان بدسرپرست و معتادان متجاهر است. رویکرد توانمندسازی نیز شامل 7 بخش مختلف از جمله بهداشت و درمان، زنان و خانواده، ورزش همگانی و حرفه‌ای، آموزش و اشتغالزایی، امور فرهنگی، کمک‌های اضطراری و عمران و بازسازی محلات می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محله هرندی، محله‌ای با اصالت است که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران واقع شده است و ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه، یکی از مناطق کم برخوردار شهر تهران به شمار می‌آید، چرا که اکثر ساکنان آن از اقشار ضعیف جامعه هستند و عمدتا ۶۰ درصد جمعیت ساکن در این منطقه مستاجر هستند. از این رو نهادهای متولی طی چند سال اخیر بر این محله تمرکز کرده و به دنبال توسعه خدمات و تحول آن هستند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000