اجرای ۳۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان خوزستان طی یک سال گذشته

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۲/۰۲/۱۳
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گزارشی از عملکرد فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در سال گذشته را ارایه داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد جامع با تشریح عملکرد حوزه بازآفرینی شهری در سال گذشته اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ در قالب برنامه اقدام مشترک ابلاغی تعداد ۳۸ پروژه تعریف و تعداد ۳۵ پروژه در حوزه بازآفرینی اجرایی شد. از ۳۸ پروژه تعریف شده ۳۳ پروژه به اتمام و یا تعیین تکلیف گردیده اند که عمده پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرا درصد بیش از ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به برنامه‌های بازآفرینی با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت مبنی بر نوسازی بافت های فرسوده و کاهش خطرات زندگی در مناطقی که بافت های نامقاوم دارند اظهار کرد: به منظور نیل به اهداف و برنامه های تعیین شده در قوانین و مقررات ابلاغی موجود اقدامات جهت نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری از سوی حوزه معاونت بازآفرینی شهری در سه بخش شامل اطلاع رسانی در خصوص استفاده از تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده از محل بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی، ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در منطقه سپیدار اهواز به منظور جابجایی بخشی از ساکنین واقع در پهنه خطر کوی منبع آب اهواز و توزیع قیر رایگان بین شهرداری های شهرهای دارای محدوده بافت ناکارآمد مصوب به منظور بهسازی و نوسازی معابر واقع در محدوده های هدف انجام شد.

جامع در خصوص ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ بندی و شناساندن آن به ذینفعان (مالکان و سازندگان) گفت: حوزه بازآفرینی شهری پس از ابلاغ دستورالعمل مورد نظر نسبت به ابلاغ آن به فرمانداری‎ها و شهرداری‌های کلیه شهرهای استان اقدام و از طریق وسایل ارتباط جمعی نسبت به تبیین و اطلاع رسانی مزایای استفاده از دستورالعمل مذکور از سوی ذینفعان اقدام کرده است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین به میزان سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده و تعداد جمعیتی که در این بافت ها زندگی می کنند اشاره کرد و گفت: مساحت بافت ناکارامد شهری استان ۱۶ هزار و ۵۵۴ هکتار و ساکنین واقع در محدوده های یاد شده طبق آخرین سرشماری ۸۷۶ هزار و ۶۸۱ نفر است.

وی در پایان میزان قیر استفاده شده در معابر بافت‌های ناکارآمد را سه هزار و ۱۴۰ تن عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۱۴ کیلومتر از معابر واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری شهرهای استان توسط شهرداری ها آسفالت شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000