مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

شیوه‌نامه شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی تصویب شد

مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: سومین نشست شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان به ریاست مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد و شیوه نامه این شورا پس از اعمال اصلاحات به تصویب رسید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان به ریاست جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد و موضوعات مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره این نشست به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری این وزارتخانه حسب دستور وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سال جاری با حضور اساتید و چهره‌های به نام علم و فناوری کشور تشکیل شد.

وی افزود: این شورای عالی چند محور مهم را در دستور کار خود دارد که محور اول آن نظام بخشی به فعالیت های پژوهشی در حوزه وزارت راه و شهرسازی در معاونت ها، شرکت ها و سازمان های تابعه با هدف پیگیری اولویت های پژوهشی و تسریع آن ها است.

سادات محور دوم مورد پیگیری این شورا را حمایت نظام مند از شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق عنوان کرد و گفت: تا پیش از تشکیل این شورا بستر نظام مند برای مراجعه این شرکت ها در وزارت راه و شهرسازی وجود نداشت. اما این شورای عالی به دنبال برنامه ریزی برای تصویب حمایت‌هایی از شرکت های مذکور بود تا سازمان ها و شرکت های تابعه بتوانند مورد پیگیری قرار دهند.

مدیرکل حوزه وزارتی با اشاره به محور سوم بیان کرد: بحث دیگر این شورای عالی، ارائه پیشنهادات راهبردی است که در اولویت دولت مردمی سیزدهم قرار دارد که به عنوان نمونه می توان به پروژه های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مانند پروژه قطارهای سریع السیر و بنادر هوشمند تا مسائل دیپلماتیک مورد نظر وزارت راه و شهرسازی و تعاملاتی که باید با کشورهای همسایه داشته باشد، اشاره داشت.

وی افزود: مقرر شد در جلسه بعدی شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی، نظام مسائل مختلف این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف مسکن و چهار شق حمل و نقلی احصا و پس از جمع بندی به تصویب برسد.

سادات ادامه داد: در این جلسه با حضور اعضا و نمایندگان، شیوه نامه شورای عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی پس از بحث و بررسی توسط اعضا و اعمال اصلاحات مورد نیاز به تصویب رسید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000