کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه آینده در کشور اعمال می شود

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۶/۰۶/۰۷
رئیس کل بانک مرکزی از اعمال کاهش نرخ سود سپرده بانکی از شنبه هفته آینده در کشور خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

وی گفت: از شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت و این شروعی برای ایجاد یک انضباط جدید در نظام پولی کشور است.

ولی الله سیف در نشست خبری از حرکت جدید انضباط بخشی در بازار پول کشور خبر داد و افزود: در این زمینه دستورالعمل ساماندهی نرخ های سود بانکی ابلاغ شد و سود علی الحساب سپرده ها از شنبه آینده در شعبه های کل نظام بانکی عملیاتی می شود.
وی گفت: یکی از اولویت های بانک مرکزی در سال های اخیر ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و پایان دادن به فعالیت های موسسه های اعتباری غیر مجاز بود و اکنون موسسه غیر مجاز بلاتکلیفی در بازار پول کشور وجود ندارد.
رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: نتیجه عملکرد این موسسه ها اخلال بازار پول بود که اقدامات گسترده ای از ابتدای دولت یازدهم در این راستا آغاز شد.

وی درباره پرداخت یارانه در کشور گفت: فعلا سیاست دولت ادامه شرایط قبل است و واقعیت این است که بودجه کل کشور شرایطی ایجاد کرده که دولت پر هزینه است و هزینه های جاری زیادی در دولت وجود دارد.
سیف با بیان اینکه بخش عمده و اصلی درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود افزود: فرصت برای اجرای پروژه های عمرانی در کشور محدود شده است.
وی بر بازنگری و تجدید ساختار ترکیب هزینه های بودجه ای تاکید کرد و گفت: با این مهم می توان فضای جدیدی به دولت داد تا در اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر روند کند بانک ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران گفت: در 2 سال اخیر کارگروه های حمایت از تولید در استان ها آغاز شده که نقش بسیار مهمی دارد.
وی افزود: کارگروه حمایت از تولید با جامعیتی که در نگاه به مسائل اقتصادی استان دارد، اگر این نگاه استمرار یابد بانک ها نیز کارایی لازم را در استان ها پیدا کرده و در مجموع با هم افزایی می توان راندمان و بهره وری را افزایش داد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000