در هفدهمین همایش سیاست‌ های توسعه مسکن انجام می‌شود

همفکری متخصصین برای تامین مالی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۶/۱۴
متخصصان و صاحبنظران حوزه مسکن برای همفکری پیرامون بهترین روش‌های تامین مالی مسکن،در هفدهمین همایش سیاست‌ های توسعه مسکن گرد هم می آیند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، در اولین جلسه کمیته اجرایی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن که با حضور علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و ‌اقتصاد مسکن و با حضور اعضای کمیته راهبردی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد محورهای این همایش و زمان و مکان برگزاری آن، تعیین شد.

هفدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران در ۶ محورِ مسایل تامین مالی مسکن، مسکن اقشار کم درآمد و مسکن روستایی، سیاست های زمین، شهرسازی و اقتصاد شهر، بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی، بازار مسکن و اسکان بشر مهرماه سال جاری به روال سال های پیش برگزار می‌شود.

علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در نشست فوق با اعلام این که هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن ۱۷ و ۱۸ مهرماه سال جاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد به معرفی اعضای شورای سیاست گذاری و همچنین اعضای کمیته اجرایی پرداخت.

چگینی گفت: در هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن، ریاست همایش دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دبیرعلمی همایش دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد: اعضای شورای سیاست گذاری نیز شامل مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مدیرعامل بانک مسکن، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هستند.

به گفته وی، هفدهمین همایش در ۶ محور پیش بینی شده است که محور اول شاملِ مسایل تامین مالی مسکن است و شامل بخش های طراحی و اجرایی کردن ابزارهای نوین تامین مالی مسکن، بازنگری نظام مالیاتی و مشکلات مترتب بر قانون فعلی و نیازهای آتی و یارانه های بخش مسکن است.

محور دوم شامل مسکن اقشار کم‌ درآمد است که به بخش‌های مسکن‌ اجتماعی، مسکن‌ حمایتی و مسکن‌ روستایی تقسیم می‌شود.

محور سوم نیز شامل سیاست زمین، شهرسازی و اقتصاد شهر است که خود به بخش‌های سیاست گذاری تخصیص و بهره‌برداری از منابع زمین، اقتصاد شهر و سیاست‌های شهری تقسیم می‌شود.

محور چهارم شامل بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی است و بخش‌های توسعه‌گران و ظرفیت بخش خصوصی در بافت‌های نابسامان شهری، بازآفرینی شهری و محله محوری و مسائل اقتصادی و اجتماعی در بافت‌های نابسامان شهری از زیرمجموعه‌های آن است.

محور پنجم به بازار مسکن اختصاص دارد و بخش‌های تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن (خانه‌های خالی، عرضه، تقاضا و نیاز)، شفافیت بازار مسکن (سامانه‌های اطلاعاتی)، مسائل اقتصادی (خرد و کلان) در بازار مسکن و نقش بنگاه‌‌های معاملات املاک را دربرمی‌گیرد.

محور ششم نیز به موضوع اسکان بشر اختصاص دارد و شامل بخش های استراتژی‌های توسعه اسکان بشر در ایران، راه‌کارهای اجرای کارآمد سند «دستور کار شهری جدید» و انطباق آن با شرایط ایران، سیاست ملی شهری و در نهایت سیاست‌های اسکان و سکونت گاه‌های غیر رسمی و نقش هبیتات در آن برای محور ششم پیش‌ بینی شده است.

گفتنی است، اعضای کمیته اجرایی نیز متشکل از علی چگینی دبیر کمیته اجرایی، راهب سرپرست پژوهشکده معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عربی مدیرکل دفتر توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای‌ جدید، عرفانیان‌ سلیم مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، نیک خواه معاون دبیرخانه شهرسازی و معماری معاونت معماری و شهرسازی و نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ،همایش سیاست‌های توسعه مسکن که در مهرماه هر سال برگزار می‌شود، همواره محور سیاست‌های آتی بخش مسکن طی یک سال پیش رو منتهی به مهرماه سال بعد قرار خواهد گرفت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000