معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

نقش بارز بانک مسکن در توسعه بازار مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۶/۰۷/۱۸
هفدهمین همایش دو روزه سیاست های توسعه مسکن با سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران صبح امروز در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه ی هفدمین همایش سیاست های توسعه مسکن که ساعاتی پیش آغاز به کار کرد، با تقدیر از زحمات مدیران بانک مسکن بر نقش بارز این بانک در توسعه بازار رهن تاکید کرد.

حامد مظاهریان گفت: حمایت از خانه اولی ها و ساکنان بافت های فرسوده و حاشیه ای و سایر متقاضیان مصرفی مسکن از سیاست های اصلی و راهبردی وزارت راه و شهرسازی است که طی چهار سال گذشته بانک مسکن نهایت همکاری را در این زمینه با وزارتخانه داشته است.

وی با اشاره به سیر تحولات بازار مسکن طی 20 سال گذشته ، خاطر نشان کرد: مطالعات حاکی است در فاصله سال های 72 تا 92 برای زمین در تهران حدود 107 برابر ، مسکن 76 برابر و اجاره بهای مسکن 76 برابر شده است، این در حالی است که تورم عمومی در همین بازه ی زمانی 37 برابر شده است.

مظاهریان با بیان اینکه اعتقاد داریم دولت نباید به صورت مستقیم وارد فرآیند ساخت و ساز شود افزود: افزایش قدرت خرید خانوارها از طریق توسعه ی بازار رهن و اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان از جمله سیاست های کلیدی وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه با همکاری بانک مسکن در تلاش برای معرفی و عملیاتی سازی ابزارهای نوین تامین مالی برای حمایت از متقاضیان مصرفی است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000